BMW do gazu

Które silniki w BMW doskonale nadają się do montażu instalacji gazowej? Postanowiliśmy przygotować krótką listę.

Wśród starych modeli BMW, tych do 2000 roku praktycznie wszystkie dobrze tolerowały LPG. Wynikało to z małego wysilenia jednostek napędowych, braku problemów z gniazdami zaworowymi oraz zastosowaniu w każdym silniku BMW hydraulicznych popychaczy zaworowych.

BMW M54: E39, E46, E60/E60

Szczególnie w wersjach 2.5 oraz 3.0 litra – idealny silnik do założenia instalacji gazowej. Dysponuje sporym nadmiarem nocy nawet w ciężkim E39 Touring/E61. Żartobliwi uważają, że silnik ten już w fabryce został przystosowany do spalania LPG ponieważ świetnie sprawuje się na gazie, nie wymaga kosztownych wtrysków gazowych (choć bardzo dobrze jeśli posiadasz lepsze wtryskiwacze) i został wyposażony w grzałkę, która sprawia że silnik szybciej się rozgrzewa podczas niskich temperatur.

BMW M52, M50: E39, E46, E36, E38

Wcale nie gorsze do zagazowania są silniki z rodziny M52, oraz najstarszej z M5x: M52.

BMW N62B44: E60, E61, E63, E64, E65, E66

Wśród nowszych i mocniejszych jednostek napędowych ciekawostkę stanowi cztero-i-pół litrowy silnik N62B44. Osiąga moc 333 KM i idealnie współpracuje w LPG.

W opracowaniu listy doradzili nam fachowcy z instalacje gazowe Warszawa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


9 × four =

− 2 = 1