Co się psuje w BMW?

Wsród fanów samochodów marki BMW dowiemy się, że samochody BMW to auta o drogiej eksploatacji. Sceptycy zaś sądzą, że BMW po prostu się psują. Jakby tego nie nazwać, te samochody generują koszty serwisowe, niemałe. Oto kilka przykładów.

Silniki diesla: układ wtryskowy

Szczególnie diesle z wtryskiem piezoelektrycznym. Koszt wymiany jednego wtryskiwacza to 2000 zł. W prawdziwym BMW mamy ich przynajmniej 6.

Wtryskiwacze w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem

Jeśli ktoś szuka BMW z silnikiem benzynowym tylko po to by uniknąć przykrych wydatków związanych z naprawą silnika diesla, nie wybierze dobrze jeśli kupi BMW z wtryskiem bezpośrednim. Szczególnie wybierając BMW N43, w którym do awarii wtrysków paliwa dochodzi bardzo często. Nowe wtryskiwacze są niestety sporo droższe niż w TSI/TFSI/FSI.

Zawieszenia pneumatyczne

O ile te tylko na tylnej osi nie są drogie, to zawieszenia pneumatyczne wszystkich czterech kół są bardzo drogie w naprawach. Miech przedni potrafi kosztować nawet 4000 zł!

Rozrząd

Jeszcze 15 lat temu rozrządy na łańcuchu w BMW były synonimem niezawodności i solidnej niemieckiej jakości. Dziś rozrząd w 10-cio letnim BMW z silnikiem N47 potrafi wytrzymać mniej… niż pasek rozrządu w Citroenie.

Koszta wymiany są tu bardzo duże, ponieważ nowoczesne BMW posiadają rozrząd umieszczony od strony skrzyni biegów. Koszty remontu silnika w przypadku awarii rozrządu są jeszcze większe.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


9 × three =

− 1 = 2