NIVO w BMW

Zawieszenie NIVO to zawieszenie w BMW, w którym zamiast stalowych sprężyn zastosowano sprężyny pneumatyczne. W BMW występują dwa rodzaje zawieszenia NIVO:Zawieszenie NIVO na jednej, tylnej, osi.

Ma ono za zadanie zachowanie stałego prześwitu podczas zmiennego obciążenia pojazdu: niezależnie czy jedziemy sami z pustym bagażnikiem i zbiornikiem paliwa tył albo też w komplecie pasażerów z pełnym bagażnikiem, zbiornikiem paliwa i holując przyczepę: tył samochodu zawsze stoi na tej samej wysokości. Odpowiadają za to miechy pneumatyczne, które są wypełnione powietrzem wpompowanym w nie przez kompresor zawieszenia.

Takie zawieszenie ma praktyczne same zalety: załadowany do pełna samochód prowadzi się znacznie lepiej, wygląda normalnie (nie ma obwiśniętego tyłu) a opony tylne mniej się zużywają. Koszty eksploatacji nie są specjalnie wysokie: Miech do BMW E61 kosztuje 800 zł. Jak na auto klasy wyższej średniej: niedrogo.

Zawieszenie NIVO na obydwu osiach

To zawieszenie w którym oprócz miechów na tylnej osi spotkamy miechy na przedniej osi, oraz amortyzatory o zmiennym stopniu tłumienia. Takie zawieszenie spotkamy (opcjonalnie) w BMW X5. Oczywiście poprawia ono komfort i prowadzenie. Dlatego jest ono montowane głównie w SUV-ach, w których te cechy są piętą achillesową. Niestety koszt jego ewentualnej naprawy jest bardzo wysoki: przednia poduszka pneumatyczne do BMW E53 kosztuje ponad 2000 zł.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


× four = 20

6 + 3 =