Ceny używanych BMW 3, 5, 7

Zawsze interesowało mnie jak utrzymują się ceny używanych BMW serii 3, 5 i 7 w zależności od rocznika. Postanowiłem zrobić mały przegląd cen i utworzyłem statystykę.

Dla porównania zostały wzięte BMW serii 3 w wersji sedan (limuzyna), BMW serii 5 również w wersji sedan oraz BMW serii 7 (bez znaczenia czy long czy nie).

Oto ceny używanych BMW:

Rok produkcji BMW 3 sedan BMW 5 sedan BMW 7
1990 5000 3600 7500
1991 3600 4300 8000
1992 3700 3900 8800
1993 2999 3900 9500
1994 3999 4000 10000
1995 4900 4500 14900
1996 5300 8800 13900
1997 6600 10000 14500
1998 10999 11000 15000
1999 12300 12700 15800
2000 13500 15500 30000
2001 14900 17900 40000
2002 18300 19000 44900
2003 19900 33600 43000
2004 22500 39500 39000
2005 36800 42200 57500
2006 39500 47800 79900
2007 43900 59000 52900
2008 47200 68000 129900
2009 62000 79900 139000
2010 59900 139900 199900
2011 63500 168900 209000
2012 145200 209900 341000

Zdecydowanie najdroższe są BMW serii 7. W każdym roczniku są one droższe niż modele 3 oraz 5. Nowe BMW serii 7 jest jednak średnio 3 razy droższe niż BMW serii 3… a jak się ma utrata wartości wybranych modeli?

Oczywiście w danej serii istnieją potężne cenowe różnice pomiędzy autami w różnych wersjach silnikowych. Za BMW w topowych wersjach silnikowych klienci są w stanie płacić nawet 2 razy więcej niż za model, który ma gorsze osiągi. Mimo, że mocniejsza wersja silnikowa to większe zużycie paliwa i większe koszta utrzymania. Dlatego ceny w zestawieniu są uśrednione i odpowiadają najczęściej spotykanym na rynku wtórnym wersjom silnikowym.

Kup za 40 000 zł sprzedaj za 10 000 zł

Po ilu latach nasze wymarzone BMW kupione za 40 000 zł straci na wartości tak bardzo, że będzie warte jedynie 10 000 zł?

BMW serii 3: 9 lat
BMW serii 5: 8 lat
BMW serii 7: 10 lat

Jak widać różnice w utracie wartości nie są tak naprawdę duże i mieszczą się w właściwie w zakresie błędu statystycznego, choć dość szybko traci seria 5.

 

3 thoughts on “Ceny używanych BMW 3, 5, 7

  1. Miron

    Mój znajomy kupił teraz BMW 320d (seria 3) z 2008 roku za 32000 zł więc jak widać ceny podlegają dość mocnej negocjacji.

    Reply
  2. WER

    Porównanie trochę bez sensu bo rozpiętość cenowa pomiędzy 320d a 330i jest dość mocna (E90). Podobnie jak pomiędzy 520d/525d a 530i/540i (E60). Diesle są obecnie SPORO TAŃSZE. Różnica dochodzi nawet do 1/3.

    Reply
  3. Kamil

    Tylko doliczcie sobie do tych cen +20% jak chcecie niezużyty egzemplarz i +50% jak chcecie mieć dobre wyposażenie…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


three × 8 =

84 − = 78